فایل ورد قابل ویرایش
توضیحی مختصر از متن فایل :
مقدمه
اینجانب کیهان هدایت وزیری دارای مدرک ……….، مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. تجارب حاضر مربوط به مشاور تحصیلی دوره ابتدایی میباشد که مدرسه تثبیتی من در سال 94 بود. منطقه جغرافیایی محل خدمتم در شهرستان سرود آباد است. همه ما غالباً در معرض مشکلات و مسائلی قرار میگیریم که به دلیل محدود بودن دانش و تجربیاتمان به همفکری با دیگران نیاز پیدا میکنیم. میدانید که حتی با ثباتترین افراد نیز گاهی از بحرانهای عاطفی مصون نیستند. تحولات و تغییراتی که در زندگی رخ میدهد. مانند قبولی در دانشگاه، ازدواج، دور شدن از خانواده و دوستان، بیماری و از دست دادن آنهایی که دوستشان داریم. گاهی ما را دچار اضطراب، تردید، نگرانی، تعارض و حتی بحران میسازد.
لازم به ذکر است هنگام سازش با محیطی جدید و تجربهای نو، داشتن احساسات فوق تا حد طبیعی است اما اگر این احساسات منفی از حد طبیعی بیشتر شود، میتواند باعث کاهش تمرکز آرامش و سلامت جسم و روان گردد. برای همین یک مشاور در هدایت این راهها نقش به سزایی دارد.
ارزیابی عمومی
وظایف شغلی مشاور
شاغل این پست عهده دار پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی وهمکاری در ایجا د فضای سالم آموزشی، تربیتی، اخلاقی در محیط آموزشگاه بوده که مطابق مقررات وشرح وظایف زیر نظر معاونت پرورشی و مدیریت مدرسه انجام وظیفه میکند.
الف-شرح وظایف مشاور در ارتباط با دانش آموزان:
1-ایجاد زمینه لازم برای بالابردن سطح آگاهیهای دانش آموزان نسبت به شناخت خود، ویژگیها، توانائیها، محدودیتهای فردی
(استعداد، خلاقیت، هوش، شخصیت، حافظه، نو آوری و....)
2-آشنایی مشاور با نظریهها وروشهای (ایجاد، تقویت، تغییر، خاموشی) رفتاروبکار گیری آنها طبق نیاز دانش آموزان
3-شناسایی دانش آموزانی که دارای مشکل تحصیلی، تربیتی، رفتاری و.... هستند ازطریق (مشاهده، مصاحبه، مراجعه، ارجاع)
وکوشش جهت رفع یا تقلیل آن
4-انجام مشاوره فردی یا گروهی در امور تحصیلی، تربیتی با دانش آموزان ودر صورت لزوم خانواده آنان
5-آشنایی مشاوربا اجرای تستها و تفسیرنتایج ازجمله (تستهای هوش، شخصیت، پیشرفت تحصیلی، استعداد، رغبت و.....) وتکمیل پرونده تحصیلی، تربیتی وپرسشنامه فردی وثبت مشاوره هاوتستها وبررسیهای انجام شده
6-آشنا کردن دانش آموزان با اهداف وبرنامه های مشاوره، شناخت مشاور، نقش مشاوردر مدرسه وجامعه از طریق ارائه اطلاعات، سخنرانی واستفاده از رسانههای گروهی.
7-آشنایی باهسته مشاوره ومراکزتخصصی، جهت ارجاع دانش آموزانی که مشاور قادر به حل مشکل آنان در مدرسه نبوده است.
8-تهیه مقالات، پمفلت، تراکت، در رابطه با بهداشت روانی وجلو گیری از آسیبهای اجتماعی وتحصیلی
9-شناسایی دانش آموزان دارای استعداد ویژه وپیگیری مواردی که موجب شکوفایی وموفقیت بیشتر آنان گردد.
10-استفاده ازتکنیکهای اختلات یادگیری برای دانش آموزانی که دردروس مختلف یا یادگیری نیاز به کمک دارند
نظرات شما عزیزان: